W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Jarosławia
Rynek 1
37-500 Jarosław

centrala: (+48) 16 624 87 00
sekretariat: (+48) 16 624 87 01 
fax: (+48) 16 624 87 65

e-mail: kancelaria@um.jaroslaw.pl
ePUAP: /UMJaroslaw/SkrytkaESP (więcej o ePUAP)

www.miastojaroslaw.pl

Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi prawnej (RP)

adres

Urząd Miasta Jarosławia
Rynek 1
37-500 Jarosław

telefon

16 624 87 00

faks

16 624 87 65

e-mail

kancelaria@um.jaroslaw.pl

pracownicy


radca prawny
Mariusz Prychocin 
III piętro, pokój numer 38
telefon 16 624 87 45, e-mail: mariusz.prychocin@um.jaroslaw.pl

radca prawny
Justyna Segiet-Turowska
III piętro, pokój numer 37

telefon 16 624 87 63, e-mail: justyna.turowska@um.jaroslaw.pl

zakres działania

1. Świadczenie pomocy prawnej dla burmistrza, zastępców burmistrza, sekretarza, skarbnika, pracowników urzędu, rady i jej komisji, a zwłaszcza udzielanie porad prawnych i wyjaśnień, sporządzanie opinii prawnych, opracowywanie projektów aktów prawnych, a także zastępstwo prawne i procesowe przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, Sądem Najwyższym, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz innymi organami orzekającymi w sprawach pozostających w zakresie działania jednostek organizacyjnych urzędu.

Dotyczy to zwłaszcza:
a) opracowywania - na polecenie burmistrza - projektów aktów prawnych, 
b) opiniowania pod względem prawnym projektów uchwał rady, zarządzeń burmistrza, umów, porozumień oraz zmian do tych aktów, 
c) uczestnictwo - na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej urzędu - m.in. w negocjacjach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, 
d) uczestniczenia - na polecenie burmistrza - w organizowanych przetargach, licytacjach, a w szczególnych sytuacjach w pracach zespołów, 
e) występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym oraz przed innymi organami orzekającymi, 
f) sprawowania nadzoru prawnego nad egzekucją.

2. Udzielanie - organizacji związkowej działającej w urzędzie i na jej wniosek - informacji odnośnie obowiązujących przepisów.

3. Udzielanie wyjaśnień odnośnie obowiązującego stanu prawnego regulującego zakres działania organów miasta oraz jednostek organizacyjnych miasta.

4. Informowanie organów miasta o: 
a) zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania organów miasta, 
b) uchybieniach w działaniu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień.

5. Opiniowanie projektów umów załączonych do specyfikacji warunków zamówienia. 

Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi prawnej (RP) w strukturze organizacyjnej podlega bezpośrednio burmistrzowi Waldemarowi Paluchowi.

   

Powiadom znajomego