Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Miasta Jarosławia

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
1. używanie linków w postaci: „więcej” albo „tutaj”, 
2. brak alternatywnych opisów zdjęć (grafik) dla osób z dysfunkcjami,
3. brak możliwości odsłuchania opublikowanych treści, 
4. umieszczone w serwisie nagrania z sesji pochodzą z serwisu You Tube,
5. nagrania z sesji są uzupełniane o transkrypcję w odstępstwie czasowym.
  
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: 
1. wersję kontrastową, 
2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu, 
3. wyróżnienie odnośników/przekierowań, 
4. sukcesywne publikowanie plików pdf w wersji edytowalnej, 
5. podświetlane linki, 
6. prosty, zrozumiały język,
7. zaawansowaną wyszukiwarkę.


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2021-05-28

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Barbara Brzezińska

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Barbara Brzezińska

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: barbara.brzezinska@um.jaroslaw.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 16 624 87 23

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Jarosławia mają zastosowanie przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Skarga rozpatrywana jest przez podmiot, który odmówił zapewnienia dostępności cyfrowej w terminie miesiąca od jej otrzymania. 

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich – link do strony www.rpo.gov.pl

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich 
Aleje Solidarności 77 
00-090 Warszawa 
biurorzecznika@brpo.gov.pl 
INFOLINIA 800 676 676 
poniedziałki 10.00-18.00, wtorek – piątek 8.00-16.00 



Dostępność architektoniczna:

Siedziba Urzędu Miasta Jarosławia: 

  • Rynek 1 - ratusz,
  • Rynek 6 – kamienica Gruszewiczów.

Do siedziby Urzędu Miasta Jarosławia przy ul. Rynek 1 prowadzi wejście główne od strony Muzeum–Kamienica Orsettich oraz Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu.

Od 23 stycznia 2020 roku ze względu na trwające  wówczas prace remontowo-budowlane na płycie rynku (część południowa i zachodnia) udostępnione zostało wejście do siedziby Urzędu Miasta Jarosławia od strony północnej (od strony zabytkowej XVII-wiecznej studni).

Od 9 listopada 2021 roku funkcjonują dwa wejścia do ratusza - główne, od strony Muzeum Kamienica Orsettich oraz od strony zabytkowej studni.

Punkt informacyjny –kancelaria ogólna– z czterema stanowiskami obsługi interesanta w różnych zakresach merytorycznych, znajduje na parterze budynku, pokój nr 2.

Od 1 października 2021 roku uruchomiony został punkt informacyjny Urzędu Miasta Jarosławia, usytuowany na parterze ratusza przy wejściu głównym. Został uruchomiony w celu usprawnienia obsługi klientów urzędu (udzielanie informacji o miejscu i sposobie załatwienia danej sprawy).

Dla osób z dysfunkcjami ruchowymi, poruszającymi się na wózkach inwalidzkich, dostępne są korytarze oraz pomieszczenia na parterze. Jednocześnie zapewniona jest komunikacja z urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami–pracownik schodzi do interesanta po zawiadomieniu. 

Budynek nie jest wyposażony w windę. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia głównego (po lewej stronie tymczasowego wejścia do budynku urzędu). 

Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. 

Przy drzwiach głównych oraz wejściu tymczasowym do siedziby urzędu przy ul. Rynek 1 zamontowany jest, na odpowiedniej wysokości, dzwonek umożliwiający osobom z dysfunkcjami kontakt z pracownikami pełniącymi dyżur w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Jarosławia.

W sytuacjach takich jak stan epidemii w kraju oraz wynikającego z niego obostrzenia, dodatkowo przed wejściami do budynków Rynek 1 i Rynek 6 dostępny jest domofon, umożliwiający komunikację z urzędnikami.



Aplikacje mobilne:

Urząd Miasta Jarosławia udostępnia następujące aplikacje mobilne:

eUrząd Jarosław w wersji dla systemu Android.



Dodatkowe informacje: