Kontakt:
Urząd Miasta Jarosławia
ul. Rynek 1, III piętro, pokój nr 39
tel. 16 624 87 71

pracownicy:
III piętro, pok. 39

inspektor Piotr Gargas
tel. 16 624 87 13, e-mail: piotr.gargas@um.jaroslaw.pl

podinspektor Grzegorz Król
tel. 16 624 87 91, e-mail: grzegorz.krol@um.jaroslaw.pl

informatyk Jacek Ochab
tel. 16 624 87 76, e-mail: jacek.ochab@um.jaroslaw.pl

pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych Jan Turowski
tel. 16 624 87 53, e-mail: jan.turowski@um.jaroslaw.pl


Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. informatyki i przetwarzania danych należy w szczególności: 

1) wdrażanie informatyzacji w urzędzie, a w szczególności: 
a. opracowywanie koncepcji rozwoju systemów informatycznych, 
b. analizowanie potrzeb i ustalanie kolejności wdrożeń, 
c. badanie rynku komputerowego pod kątem przydatności i możliwości zastosowania nowych rozwiązań, 
d. planowanie inwestycji i diagnozowanie potrzeb w zakresie sprzętu komputerowego oraz infrastruktury sieciowej, 
e. opracowywanie standardów zakresie metod i narzędzi informatycznych, 
f.  zarządzanie projektami teleinformatycznymi prowadzonymi dla potrzeb urzędu, 
2) administrowanie i pełnienie nadzoru nad systemami informatycznymi, 
3) zapewnianie sprawnego działania sprzętu komputerowego i sieci komputerowej oraz ciągłości pracy posiadanych systemów informatycznych poprzez: 
a. zarządzanie i optymalizację wykorzystania posiadanych zasobów informatycznych, 
b. monitorowanie i konserwację systemów, 
c. analizowanie i usuwanie nieprawidłowości w pracy systemów, 
d. prowadzenie doraźnych szkoleń, 
e. egzekwowanie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego na posiadany sprzęt i oprogramowanie, 
f. prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu i oprogramowania, 
g. sprawowanie pieczy nad systemem komputerowym oraz prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego, 
h. bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu informatycznego oraz infrastruktury sieciowej, 
i. wdrażanie i utrzymanie aplikacji zakupionych na potrzeby jednostek organizacyjnych urzędu,
4) realizowanie zadań z zakresu ochrony danych osobowych, 
5) udzielanie pomocy technicznej z zakresu obsługi komputera w formie bezpośredniej i przez telefon, 
6) sprawowanie nadzoru nad legalnością oprogramowania wykorzystywanego przez użytkujących pracowników, 
7) gromadzenie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania, 
8) administrowanie oprogramowaniem wykorzystywanym w jednostkach organizacyjnych urzędu, 
9)testowanie i wdrażanie nowego oprogramowania systemowego, narzędziowego oraz uniwersalnego oprogramowania aplikacyjnego, 
10)sporządzanie wniosków o wszczęcie postępowania na zamówienia publiczne oraz opracowywanie specyfikacji technicznej do przetargów na sprzęt komputerowy, 
11) administrowanie systemami operacyjnymi obejmujące w szczególności: 
a. obsługę kont użytkowników, 
b. instalowanie łat i poprawek, 
c. monitorowanie aktywności i obciążenia systemu, 
d. sprawdzanie spójności i zajętości systemu plików, 
e. usuwanie zbędnych plików, 
f. tworzenie skryptów powłoki systemowej, 
g. archiwizacja, odtwarzanie po awariach, 
12) administrowanie bazami danych, polegające w szczególności na: 
a. definiowaniu oraz przydzielaniu dostępu do danych, 
b. zarządzaniu fizyczną strukturą baz danych, 
c. monitorowaniu i zarządzaniu przestrzenią dyskową, 
d. dokonywaniu archiwizacji, odtwarzaniu danych po awariach, 
13) administrowanie siecią teleinformatyczną, w szczególności: 
a. zarządzanie infrastrukturą sieciową, 
b. zarządzanie centrala telefoniczną, 
c. zapewnienie sprawności działania wydzielonej komputerowej sieci energetycznej, 
d. zarządzanie uprawnieniami użytkowników sieci. 
14) zarządzanie podpisami elektronicznymi,
15) obsługa techniczna zdalnych sesji rady i posiedzeń komisji rady oraz telekonferencji burmistrza.