Kontakt:
Urząd Miasta Jarosławia
Rynek 1, 37-500 Jarosław
parter, pokoje:
nr 7 (dyrektor) - tel. 16 624 87 69
nr 4 - tel. 16 624 87 39; 624 87 84
nr 5 - tel. 16 624 87 37; 624 87 38
nr 6 - tel. 16 624 87 35; 624 87 36 

Rynek 6: 
I piętro pokój nr 13 - tel. 16 624 87 81
IV piętro pokoje: 
nr 30 - tel. 16 624 87 66
nr 31 - tel. 16 624 87 40

DYREKTOR
Lesław Strohbach
parter, pok. 7,
tel. 16 624 87 69, e-mail: leslaw.strohbach@um.jaroslaw.pl

STANOWISKO ds. ZWALCZANIA PATOLOGII SPOŁECZNYCH
parter, pok. 5
Małgorzata Bórzyńska, tel. 16 624 87 38, e-mail: malgorzata.borzynska@um.jaroslaw.pl


STANOWISKO ds. WSP. Z JEDNOSTKAMI ZAJMUJĄCYMI SIĘ PROMOCJĄ I OCHRONĄ ZDROWIA
parter, pok. 6
Agnieszka Dąbrowska, tel. 16 624 87 35, e-mail: agnieszka.dabrowska@um.jaroslaw.pl

EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
parter, pok. 5
Teresa Płocica, tel. 16 624 87 37, e-mail: teresa.plocica@um.jaroslaw.pl
e-mail: edg@um.jaroslaw.pl

   
EWIDENCJA LUDNOŚCI
parter, pok. 6
Agnieszka Myszkowska, tel. 16 624 87 35, 16 624 87 36, e-mail: agnieszka.myszkowska@um.jaroslaw.pl
Witold Garczyński, tel. 16 624 87 35, 16 624 87 36, e-mail: witold.garczynski@um.jaroslaw.pl
Iwona Wajkselberger, tel. 16 624 87 35, e-mail: iwona.wajkselberger@um.jaroslaw.pl

DOWODY OSOBISTE
parter, pok. 4
Małgorzata Brodowicz, tel. 16 624 87 39, e-mail: malgorzata.brodowicz@um.jaroslaw.pl
Alicja Podolec, tel. 16 624 87 84, e-mail: alicja.podolec@um.jaroslaw.pl 

REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z PROGRAMEM "BEZPIECZNY JAROSŁAW"
Rynek 6, I piętro, pok. 13
Katarzyna Drewnik-Gdyk, tel. 16 624 87 81, e-mail: katarzyna.gdyk@um.jaroslaw.pl

Marta Śmiech, tel. 16 624 87 81, e-mail: marta.smiech@um.jaroslaw.pl

KANCELARIA MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH URZĘDU MIASTA JAROSŁAWIA 

Rynek 6, IV piętro, pok. 31
Patrycja Lachnik, tel. 16 624 87 40, e-mail: patrycja.lachnik@um.jaroslaw.pl

Rynek 6, IV piętro, pok. 30
Bogusław Ryzner, tel. 16 624 87 66, e-mail: boguslaw.ryzner@um.jaroslaw.pl
Bartłomiej Zyzański, tel. 16 624 87 66, e-mail: bartlomiej.zyzanski@um.jaroslaw.pl 

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek - piątek:7.30-15.30
pokoje nr: 4,5,6 w poniedziałki w godz. 7.30-18.00

Do zadań wydziału należy w szczególności:

1. W zakresie ewidencji ludności:
1) prowadzenie i aktualizacja rejestru mieszkańców,
2) prowadzenie i aktualizacja rejestru zamieszkania cudzoziemców,
3) prowadzenie i aktualizacja rejestru PESEL,
4) wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL,
5) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL, rejestru zamieszkania cudzoziemców,
6) sporządzanie wykazów dla jednostek uprawnionych,
7) nadanie numeru PESEL przy zameldowaniu i na podstawie odrębnych przepisów,
8) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zameldowania, anulowania zameldowania i wymeldowania,
9) prowadzenie rejestru wyborców, wydawanie decyzji w sprawach rejestru wyborców,
10) sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców,
11) wydawanie zaświadczeń do prawie do głosowania oraz zaświadczeń z rejestru wyborców,
12) sporządzanie aktów pełnomocnictwa do głosowania w wyborach,
13) sporządzanie miesięcznych i corocznych sprawozdań dla Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego z zakresu zadań zleconych,
14) prowadzenie czynności związanych z Rejestrem Danych Kontaktowych.

2. W zakresie dowodów osobistych:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego oraz wydawanie stosownych zaświadczeń,
2) wydawanie dowodów osobistych (w tym kodów PUK),
3) przyjmowanie i rejestracja zawiadomień o utracie/zniszczeniu dowodu osobistego,
4) prowadzenie archiwum kopert osobowych,
5) udostępnianie w trybie jednostkowym danych z rejestru dowodów osobistych,
6) prowadzenie Rejestru Dowodów Osobistych,
7) wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych,
8) sporządzanie miesięcznych i corocznych sprawozdań dla Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego z zakresu zadań zleconych,
9) prowadzenie czynności związanych z Rejestrem Danych Kontaktowych.

3. W zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
1) przyjmowanie wniosków o dokonanie wpisu oraz zmian we wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
2) przyjmowanie zgłoszeń o zaprzestaniu, zawieszeniu lub wznowieniu działalności gospodarczej,
3) przekształcanie wniosku na formę dokumentu elektronicznego, opatrywanie go podpisem potwierdzonym certyfikatem kwalifikowanym ePUAP i przesyłanie do CEIDG,
4) archiwizacja wniosków CEIDG-1,
5) współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS/KRUS, Głównym Urzędem Statystycznym,
6) obsługa spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami, w szczególności: udzielania, odmowy udzielania, cofnięcia, zmiany i stwierdzenia wygaśnięcia licencji, przeprowadzanie kontroli.
4. W zakresie bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego:
1) planowanie i koordynacja działań edukacyjnych i profilaktycznych w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta Jarosławia w ramach programów przyjętych do realizacji,
2) realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego, będących w kompetencji burmistrza, wynikających z rządowych programów poprawy porządku i bezpieczeństwa publicznego,
3) realizacja i koordynacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, programu ochrony zdrowia,
4) współpraca z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską i innymi właściwymi podmiotami w zakresie porządku, bezpieczeństwa publicznego oraz zarządzania kryzysowego,
5) realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo o zgromadzeniach,
6) organizacja prac Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
7) zapewnienie funkcjonowania Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
8) planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie,
9) planowanie i organizowanie systemów ostrzegania ludności,
10) organizacja łączności alarmowej,
11) zapobieganie i reagowanie w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych,
12) prowadzenie zadań związanych z ochroną przeciwpowodziową, w tym planowanie zabezpieczenia gminy przed powodzią oraz analizowanie zagrożenia,
13) prowadzenie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową.
5. W zakresie obrony cywilnej:
1) tworzenie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Miasta Jarosławia oraz uzgadnianie planów OC zakładów pracy,
2) prowadzenie terenowych formacji obrony cywilnej oraz wspieranie działań w zakresie tworzenia formacji OC w zakładach pracy na terenie Jarosławia,
3) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
4) organizowanie szkoleń ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
5) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności,
6) koordynowanie współdziałania obrony cywilnej w zwalczaniu klęsk żywiołowych,
7) nadzór nad prowadzeniem gospodarki sprzętem obrony cywilnej,
8) współudział w planowaniu ochrony dóbr kultury,
9) ustalenie zadań obrony cywilnej i kontrola ich realizacji w instytucjach i zakładach pracy,
10) nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych dla zabezpieczenia potrzeb wynikających z Planu Obrony Cywilnej.
6. W zakresie powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej:
1) planowanie w zakresie spraw obronnych,
2) świadczenia na rzecz obrony,
3) organizowanie systemu kierowania obronnością,
4) przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
5) orzekanie w sprawach wojskowych,
6) reklamowanie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
7) realizacja zadań na rzecz wojsk sojuszniczych z obowiązków państwa - gospodarza (HNS),
8) organizacja kwalifikacji wojskowej.
7. Nadzór merytoryczny nad Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Jarosławiu.